Vihdoin viimein! Vuodatuksen huoltokatko ohi ja nyt näppis sauhuamaan :D Kaatopaikkakeikka lähestyy onneksi niin saa vuoden lojuneet patjat yms. roinat vietyä kierrätykseen/kaatopaikalle. Kävin mustikkametsällä ja olin muutaman tunnin. Pidempään ei jaksanut enkä viitsinyt jäädä ottamaan selvää koska isken rosvosektoriin eli maa-ampiaispesään. Niitä on alueella jonkin verta ja yhden löysin. Onneksi en seissyt päällä löydöksen tehdessäni. Kroppa alkaa olla armoton jos voimat loppuvat, mutta ensi vuonna sitten. Ihmettelen mitä helkkaria ihmiset naukuvat marjanpoimijoista jos eivät pihoihin tule. Minun metsä ja minun marjat minäminäminä. Minun alue yh-yy. Mitä väliä sillä on kuka ne marjat sieltä metsästä poimii, kyllä niitä varmasti kaikille riittää. Ja sitten ulistaan että marjat ovat kalliita. No perse ylös penkistä ja metsään. Sieltä saa marjoja, mielenlepoa ja vieläpä ilmaiseksi jos vain viitsii. Pistetään elukatkin verolle kun ne uskaltaa minun mailta marjat syödä NIIH! Toinen asia mikä mua askarruttaa on synnytys. Oon kuullut moneen otteeseen että lääkityksen/puudutuksen ottamatta jättäminen olis sankarin leikkimistä. Siis mitä vittua ihan suoraan sanottuna? Kai sitä ihminen itse tietää haluaako troppia vai ei. Sitäpaitsi lääkkeillä synnyttäminen on nykyisin jo enemmän tapa ja normi. Onko jotenkin epänormaalia synnyttää ilman kipulääkitystä? Sillekkin on jo oma sana: Luomu. Tästäkin voi vetää palkokasvia nenään että mitä mä oikein sepustan kun en oo ensimmäistäkään muksua pyöräyttänyt ja kyllä se ääni kellossa muuttuu. Ei ole kyse siitä kokemuksesta vaan mielipiteestä. Mun mielestä on epänormaalimpaa vetää mömmöjä itsensä täyteen jotta pystyy synnyttämään, kyseessä on kumminkin täysin luonnollinen tapahtuma eikä kehossa ole mikään rikki.  Ymmärrän kyllä lääkityksen jos kaikki ei menekään kuten elokuvissa ja joutuu kärvistelemään vuorokausitolkulla. Tähänkin luonnollisuuteen voi tulla h-vetinmoisia oikkuja. Sankarin leikkimiseksi voisin sanoa sen että olet maha auki lavitsalla sanoen että ei tunnu missään ja emmä kyllä mitään troppia tarvitse. Mutta oli mömmöjä tai ei, se ei vähennä kenenkään arvoa tai tapahtuman merkittävyyttä. Kukaan ei ole parempi kuin toinen siksi että kärsi enemmän. Voin sanoa että mun lääkekielteisyys johtuu ihan vain pelosta, joten siksi toivon että kaikki menee hyvin. Epiduraalin pelko on suurempi kuin kivun.