Pikkasen harmittaa että toinen mun kissoista on tosi nirso, koska muuten voisin syöttää noille raakaakin ruokaa kuten kalaa, lihaa ja sisäelimiä. Olen ostanut kissanruuat helmikuusta asti vain eläinlääkäriltä koska toi nirsompi sairastui marketin raksuista. Virtsakivet. Vaikka ne onkin kalliimpia niin se on mulle helvetin pieni hinta siitä että mun karvapallot on terveitä ja sellaisena myös pysyy. Marketin raksuissa on viljan ja muun paskan osuus niin suuri että se saattaa aiheuttaa kissalle virtsakiviä. Kaikille niitä ei kumminkaan tule, elämäni aikana olen törmännyt vaan kahteen tapaukseen vaikka kissoja on ollut aina ihan hirveesti. Olen miettinyt vähän omiakin syömisiäni ja jutellut äidin kanssa ruuasta ja ravintoarvoista. Jos koittaisi sitä että söis mahdollisimman vähän muokattua ruokaa. Eli ei valkosia tuotteita (jauhot, sokeri, riisi yms.) Oon ollut aika kriittinen luomua kohtaan kun en ole asiasta mitään tiennyt. Luulin että se on vaan kalliimpaa ja ihmiset maksaa ja ne tuotteethan voi olla ihan mistä vaan. Mut ei kai noita luomumerkintöjä ihan tosta noin vain saa. Kasvisten kanssa on helpompaa, luomulihaan suhtaudun edelleen epäilyksellä. Otettiin selvää vaatimuksista jotka tekis lihasta luomua. Poor, minimivaatimukset ei kyllä paljoa eronneet tuotantolihasta. Ainoa ero oli siinä että eläimet pääsevät ulos ja ruokinnassa eroja. Ja ne jotka haluavat tuottoa luomusta niin tuskin käyttävät eläimille tilaa paljoa minimiä enempää, sehän olis tappiota. Mun pitäisi itse käydä hakemassa lihat jostain tilalta jossa mä näen missä tiloissa eläin on kasvanut. Pientilat kohtuumäärällä eläimiä olis paras, vähän niin kuin ennenvanhaan jossain maaseudulla. Mutta mun on turha päteä kun en asioista oikein tiedä, pitää jatkaa tiedon ahtamista itseeni koska aihe kiinnostaa.^_^ Eilen meillä oli töissä lastenpäivä ja me jaettiin Muumi ja Smurffilimsoja perheille lasten määrän mukaan. Vähän vaivaannutti. Kysyin aina ensin lasten vanhemmilta saanko antaa limsan koska ei kaikkien lasten vanhemmat anna lastensa syödä karkkia ja juoda sokeriliemiä. Minä en ainakaan antaisi. Äiti ei ostanut mulle karkkia kun olin pieni, eikä syöttänyt sokeria. Pakastemarjoja mökiltä,ne oli mun karkkeja. Mummolassa sai karkkia mutta vain lauantaisin. Kyllä mä karkkia syön nykyisinkin mutta tosi harvoin itse ostan ja ne ostetutkin jää pyörimään kaappiin puoliksi syötyinä. Tykkään tomaattiviipaleista ja valkosipulifetasta, ja edelleen niistä pakastemarjoista mm. =D